CK Kosmetisk Klinik

facebook-logo

Rosacea behandlet med

photo-rejuvenation

Photo rosacea foer Rødmen i ansigtet

Efter 3 behandlinger af rødmen‎ i ansigtet

Rosacea

Definition og årsager
Rosacea er en almindelig, kronisk hudsygdom, som forårsager rødmen i ansigtet. Sygdommen optræder oftest hos midaldrende, lidt hyppigere hos kvinder. Man kender ikke årsagen til rosacea. Der opstår en udvidelse af blodkarrene og en betændelsestilstand, som dog ikke har noget med bakterier at gøre. Disse to ting tilsammen giver symptomerne.

Symptomer på Rosacea

*Flushing (anfald af blussende rødme i ansigtet) i forbindelse med sollys, varme, krydret mad, alkohol og stress.

*Lokaliseret i ansigtet, som regel værst på næse, kinder og pande.

*Huden kan føles brændende og være sart overfor påvirkning.

*Generel rødme, røde eller hvidlige knopper og små udvidede blodkar ses hele tiden.

*Nogle har også gener fra øjnene, f.eks. øjenlågsbetændelse eller bindehindebetændelse.

Herudover får nogle rosacea-patienter rhinophyma. Dette kaldes på dansk "portvinsnæse" men har intet med et overdrevent alkoholforbrug at gøre. Det drejer sig om en blårød, svampet forstørrelse af næsen. Det er oftest mænd, der får denne komplikation.

Forholdsregler ved Rosacea
Rosacea kan være en psykisk belastende tilstand og dette kan yderligere forværres af folks fordomme om, at rhinophyma skyldes et stort alkoholforbrug. Man kan selv gøre noget for at bedre symptomerne, f.eks. ved at undgå de udløsende/forværrende faktorer. Det er vigtigt at undgå overdreven solbadning og at passe på med alkohol. Undgå også at bruge fede cremer og kosmetik.
Det er bedst at undgå for megen følelsesmæssig stress, da det kan forværre sygdommen.

Behandling af Rosacea
Her i klinikken behandles rosacea med en kombination af produkter fra PCA og photo-rejuvenation

Kontakt: 74 62 10 09 eller book on-line